اللهم عجل لولیک الفرج
با سلام و عرض خوش آمد گویی خدمت شما دوست و همراه گرامی امید است که با نظرات زیبایتان ما را یاری نمایید

دوشنبه

شكست طرح فروپاشی

سال‌روز صدور نامه امام به گورباچف

برنامه‌ها و اقدامات غرب برای اجرای طرح فروپاشی نظام اسلامی ایران، به سبك آنچه در شوروی سابق انجام شد، تاكنون راه به جایی نبرده و همه به شكست انجامیده است. از جمله موارد مصادیق این شكست‌ها و ناكامیِ نظام سلطه‌ی جهانی در این رابطه به موارد زیر می‌توان اشاره كرد:
1. سرمایه‌گذاری‌های عظیم آمریكا و مجموع ضد انقلاب داخلی و مخالفان نظام برای انتخاب فردی نظیر گورباچف به عنوان رئیس‌جمهور شكست خورده است. كسی كه برای پیشبرد اهداف نظام سلطه‌ی جهانی و اجرای مراحل سه‌گانه‌ی طرح فروپاشی به سبك شوروی، بتواند اسلامیت نظام را نفی كند، در برابر ولایت فقیه بایستد، اختلاف‌های داخلی را گسترش دهد، به نارضایتی‌های عمومی دامن بزند، تب اصلاحات را بالا ببرد، با بی‌عملی بر مشكلات مردم بیفزاید، نظام را متهم به نقض حقوق‌بشر كند، نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی را بی‌اعتبار كند، برای فعالیت عناصر ضد انقلاب چتر حمایتی بسازد، به تطهیر دشمنان خارجی و داخلی مبادرت ورزد، قانون اساسی را تضعیف كند، ناامنی را دامن بزند، مبلّغ فرهنگ و اصلاحات آمریكایی باشد، اسلام را تضعیف كند و زمینه را برای سلطه‌ی بیگانگان بر كشور مهیا سازد. سرمایه‌گذاری‌های آمریكا و غرب در شوروی در این زمینه به نتیجه رسید، اما نظام سلطه‌ی جهانی و صهیونیسم بین‌الملل تاكنون در اجرای چنین طرحی در ایران با ناكامی و شكست رو‌به‌رو گردیده‌اند.
2. برنامه‌ریزی‌های آمریكا و صهیونیسم برای ایجاد شبكه‌ای از مطبوعات و نشریات مجری طرح فروپاشی، عملاً با درایت رهبر معظم انقلاب عقیم مانده است. البته تلاش‌های وسیعی از سوی دشمنان خارجی و داخلی و دوستان نادان برای فعالیت مجدد این‌گونه نشریات كماكان در جریان است كه هوشیاری نیروهای دل‌سوز و وفادار به اسلام و انقلاب و حضور آنان در صحنه می‌تواند این توطئه‌ی عظیم را برای همیشه خنثی نماید. تمام متفكران و سیاست‌مداران روسیه و شوروی سابق از هر جناح و گروهی در این موضوع متفق‌القول هستند كه یكی از عوامل مهم و اساسی فروپاشی شوروی و غلتیدن مردم این كشور در بحران‌های طاقت‌فرسایی كه تمام ثروت‌های آن‌ها را بر باد داد و باعث سلب امنیت شد و فقر عمومی را بر آن‌ها عارض نمود، مقابله نكردن آن‌ها با فعالیت آزادانه‌ی نشریات و روزنامه‌های مبلّغ اندیشه‌های غرب و وابسته به آمریكا بود.
3. تلاش‌های آمریكا و اسرائیل در ایجاد اجماع نظر بین‌المللی برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و همراه ساختن كشورهای مهم صنعتی و اقتصادهای قدرت‌مند جهانی با خود برای تضعیف توان ملی و بنیه‌ی اقتصادی ایران، از طریق تعمیم قوانین فرامرزی داماتو با هدف فلج ساختن اقتصادی ایران و افزایش نارضایتی‌های عمومی در سال 1376 با شكست مفتضحانه‌ای مواجه گردید، زیرا اولاً افزایش دور از انتظار سطح مشاركت سیاسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس منجر به شكست سیاست‌های مهار گردید و ثانیاً كشورهای عضو اتحادیه اروپا، ژاپن، چین، روسیه و سایر كشورها با خط‌مشی آمریكا بر ضد ایران به شدت مخالفت نمودند و قوانین فرامرزی آمریكا را ناكام گذاشتند.
4. شكست آمریكا در منزوی ساختن ایران در صحنه‌ی بین‌المللی و عدم توفیق نظام سلطه‌ی جهانی در معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدیدی خطرناك بر ضد صلح جهانی و ثبات منطقه‌ای. مهم‌ترین عامل این ناكامی، استقبال گسترده‌ی كشورهای جهان از سیاست تشنج‌زدایی ایران و پشتیبانی تمام كشورها و صاحب‌نظران جهانی از (این) سیاست بود كه زمینه را برای ناكامی آمریكا و اسرائیل در منزوی ساختن ایران فراهم آورد. برنامه‌ریزی‌های آمریكا بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران نتایج معكوس به همراه داشته و زمینه را برای گسترش اسلام و گرایش بیش‌تر مردم غرب به مكتب متعالی و انسان‌ساز اسلام فراهم آورده است.
5. تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آمریكا و اسرائیل برای هماهنگ ساختن طیف‌های مختلف ضد انقلاب و مخالفان قانون اساسی حول محور ضدیت با اسلام و اشاعه‌ی سكولاریسم و لائیسم با موفقیت توأم بوده است. اما همین امر زمینه را برای جدایی بیشتر این‌گروه‌ها و عناصر معاند از مردم ایران افزون‌تر ساخته است و این جریان‌ها را به نیروهایی مطرود و منزوی مبدل كرده و به مرور زمان ماهیت این نیروها بیشتر افشا می‌گردد. اشكال اصلی تحلیل‌گران و استراتژیست‌های آمریكایی و غربی همواره این است كه برای تنظیم خط‌مشی‌های خود علیه ایران، به اطلاعات و تحلیل‌های غلط جریان‌های ضد انقلاب ایرانی و دیدگاه‌های تحلیل‌گران صهیونیسم جهانی متكی هستند. این امر سرمایه‌گذاری‌های عظیم آن‌ها را در مقاطع مختلف بی‌نتیجه كرده است و این نیز از الطاف خفیه‌ی الهی محسوب می‌گردد.
6. یكی از اجزاء مهم و زیربنایی فروپاشی نظام اسلامی ایران، تخریب فرهنگ اسلامی، تضعیف ایمان مردم به ارزش‌های الهی و موازین اخلاقی از یك سو و اشاعه‌ی فرهنگ غربی و مظاهر زندگی مادی از سوی دیگر است. سرمایه‌گذاری‌های نظام سلطه‌ی جهانی و مجموعه‌ی نیروهای مخالف اسلام و نظام در این زمینه با موفقیت همراه نبوده؛ بلكه در این میان، نكته‌ی حائز اهمیت این است كه این تلاش‌ها مجموعه‌ی نیروهای مدافع اسلام و انقلاب را بیدار ساخته و هوشیارتر از گذشته وارد صحنه نموده است، كه این امر زمینه را برای پیشبرد طرح فروپاشی با مشكلات جدی مواجه ساخته است.
7. برنامه‌ریزی‌های آمریكا و غرب برای ایجاد مجموعه‌ای از تشكل‌های سیاسی وابسته در دانشگاه‌ها و مراكز روشنفكری با اغتشاشات 18 تا 23 تیر ماه 1378 و دستگیری عناصر فعال و سر‌پل‌های مجری این طرح افشا و خنثی گردید، اگر چه تلاش در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد. اما وقایع 18 تیر تا 23 تیر ماه و افشای كنفرانس‌هایی نظیر كنفرانس برلین و لو رفتن ارتباط جریان‌های سكولار با شبكه‌ی جهانی روشنفكری وابسته به CIA و محافل سیاسی غرب، موجبات افشای شیوه‌های عمل سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را فراهم آورد و زمینه‌های ایجاد تشكل‌های سیاسی وابسته را كه مكمل فعالیت‌های نشریات تحت نفوذ بودند، با مشكلات جدی مواجه ساخت، همچنین هوشیاری نیروهای امنیتی را بیش‌تر كرد و افكار عمومی را نسبت به توطئه‌ها و طرح‌های استكباری حساس‌تر از گذشته نمود. در صورتی‌كه این امور در اتحاد جماهیر شوروی به راحتی پیش رفت و اجرا شد.
8. برنامه‌ریزی‌های آمریكا و اسرائیل با استفاده از مجموعه‌ی ضد انقلاب و امپریالیسم خبری برای تضعیف نهادهای امنیتی، قضایی، انتظامی، نظامی، شورای نگهبان، صدا و سیما -به عنوان رسانه‌ی ملی-، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیج و سپاه، روحانیت و ولایت فقیه از یك سو و ایجاد چتر حمایتی برای فعالیت آزادانه‌ی ضد انقلاب از سوی دیگر، نتوانست آن‌چنان كه مورد نظر نظام سلطه جهانی بود محقق گردد. نقطه‌ی اوج این فشارها در محاكمه‌ی 13 جاسوس یهودی‌ تبلور یافت، اما قاطعیت جمهوری اسلامی ایران و هوشیاری مردم ایران و افشا بودن اهداف استكبار جهانی از پافشاری بر محور فوق‌الذكر، زمینه‌های شكست این استراتژی را فراهم آورد. البته نظام سلطه‌ی جهانی تلاش بسیار گسترده‌ای را در واقعه‌ی قتل‌های زنجیره‌ای و كوی دانشگاه از خود نشان داد تا دستگاه امنیتی كشور و نیروهای انتظامی نظام را بی‌اعتبار سازد و با محاكمه 13 جاسوس یهودی دستگاه قضایی را منفعل نماید، اما تاكنون در دست‌یابی به این اهداف نتایج مطلوبی به دست نیاورده است. با این حال، هوشیاری ملی در این زمینه‌ها باید بیش از گذشته شود.
9. استراتژیست‌های صهیونیسم و طراحان سیاست‌های استعماری و تئوریسین‌های آمریكایی برای قرار دادن اسلام در برابر آزادی و نشاندن قوانین الهی و وحی در مقابل دموكراسی و حكومت دینی در برابر مردم‌سالاری، با شكست مواجه بوده‌اند. این امر مُنبعث از بی‌اطلاعی و عدم آگاهی تئوریسین‌های غربی و صهیونیستی از ماهیت اسلام و عمق ایمان مردم نسبت به تعالیم الهی و حكومتی است كه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) و حضرت علی(علیه‌السلام) ایجاد كردند. آنان فلسفه‌ی سیاسی اسلام را با مسیحیت مقایسه می‌كنند و در پی ایجاد رنسانس -از نوع رنسانسی كه در اروپا اتفاق افتاد- در ایران هستند. كلیه‌ی نیروهای مستقل و دلسوز كشور باید با پافشاری بر خط‌مشی مردم‌سالاری اسلامی و دینی، زمینه‌های استراتژی دشمنان و بدخواهان كشور را خنثی نمایند و به مردم‌سالاری دینی به عنوان یك طرح ملی بنگرند.
10. یكی از محورهای موفق طرح فروپاشی شوروی تبانی آمریكا با جریان‌های (مخالف)، حول محور مبارزه با كمونیسم بود كه مجموعه غرب از این طریق با فریباین گروه مخالفان داخلی، ضرباتی جدی بر نظام شوروی وارد ساخت. روشن است كه تبانی نظام سلطه جهانی با نیروهای داخل نظام باید حول محور مبارزه مشترك با اسلام و حذف اسلامیت از جمهوریت صورت پذیرد كه این كار به آسانی تبانی آن‌ها (در) شوروی برای مبارزه با كمونیسم نیست. چرا كه اگر چنین تبانی‌ای صورت پذیرد، مجریان آن با تنفر عمومی مواجه خواهند شد و خشم خداوند را برخواهند انگیخت. تاكنون نیز بر اساس آیه‌ی شریفه‌ی "مكروا و مكر الله والله خیر الماكرین"1 و آیه‌ی شریفه‌ی "یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لو كره الكافرون"2 و آیه‌ی شریفه‌ی "ان الله یدافع عن الذین آمنوا و ان الله لایحب كل خوان كفور"3 تاكنون هر نیرویی كه در این مسر گام برداشته است، به دلیل آن‌كه در برابر خداوند و دین خدا صف‌آرایی نموده، توسط خداوند از صحنه حذف و رسوا شده است.
11. استحكام پیوند اقوام در ایران با یكدیگر در سایه اسلام، چنان مستحكم و قوی است كه قابل مقایسه با اقوامی كه با زور سرنیزه، در قالب اتحاد جماهیر شوروی یك كشور واحد را تشكیل داده بودند، نیست. این امر تمام تلاش‌های تجزیه‌طلبانه‌ای را كه از محورهای اصلی استراتژی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبك شوروی است، با ناكامی و شكست مواجه ساخته و خواهد ساخت.
12. شكست دیگر استكبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در اجرای طرح فروپاشی به سبك شوروی بر ضد جمهوری اسلامی ایران، در عرصه‌ی افشای طرح آن‌ها برای حذف اسلام رقم خورده است. آمریكا و غرب به راحتی بر ضد كمونیسم در شوروی موضع‌گیری و تبلیغ می‌كردند اما نمی‌توانند بر ضد اسلام مستقیماً وارد عمل شوند و چاره‌ای جز پیش گرفتن شیوه‌های منافقانه ندارند. بنابراین، اشاعه و ترویج سكولاریسم را -كه یكی از آثار آن جدایی دین از سیاست و حذف ولایت فقیه و حذف اسلامیت از جمهوریت است- در دستور كار خود قرار داده‌اند، اما روشن بودن ماهیت نیروهای سكولار نزد افكار عمومی و سوابق ضدیت آنان با اسلام برای مردم ایران، طرح آمریكا و اسرائیل را در عرصه‌ی مقابله با اسلام از طریق تبلیغ سكولاریسم با شكست مواجه ساخته و سرمایه‌گذاری‌های آنان را بی‌نتیجه نموده است.
البته این به معنا، شكست كامل توطئه نیست. طبعاً برنامه‌ریزی‌های وسیع غرب،‌ آثار و عواقب مخرب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای جامعه ایران داشته است كه باید با طرح‌های جامع و حساب شده، مانع از گسترش پیامدهای سوء گردید و ضایعات پدیدآمده را جبران نمود. قطعاً تشدید اختلاف‌های داخلی، نبودن اجماع نظر میان مسؤولان كشور درباره‌ی مسائل فرهنگی، بی‌برنامگی در امور اقتصادی، سپردن فضای فرهنگی كشور به دست ضد انقلاب و رادیوهای بیگانه، خوش‌بینی افراطی نسبت به آمریكا و غرب و تبدیل مراكز علمی و دانشگاهی به كانون تشنجات سیاسی، زمینه را برای عملی شدن خواسته‌های دشمن مساعد خواهد ساخت.
* برگرفته از كتاب "اصلاحات و فروپاشی"؛ تألیف حسن واعظی؛ انتشارات سروش

منبع:
1. دشمنان با خداوند و دین خدا به تزویر و حیله پرداختند و خداوند نیز با مكر و حیله با آن‌ها برخورد كرد كه خداوند بهترین مكركنندگان است. آل‌عمران-54
2. دشمنان قصد دارند و اراده كرده‌اند با تبلیغات، نور الهی را خاموش سازند، در حالی كه خداوند نور هدایت خود را گسترش می‌دهد، اگر چه كافران ناخشنود و ناراضی باشند. صف- 8
3. به تحقیق خداوند مدافع كسانی است كه ایمان آورده‌اند و خداوند خائنین و خودفروختگان را دوست نمی‌دارد. حج- 38

0 دیدگاه های شما:

ارسال یک نظر